Kurs Unreal Master
Stwórz pierwszą własną
grę komputerową
w Unreal Engine 5
Odkryj fascynujący świat tworzenia gier komputerowych wykorzystując Unreal Engine 5 – najpotężniejszy silnik gier na świecie.
Od zupełnych podstaw do pierwszej gry – nie musisz mieć doświadczenia, wszystkiego Cię nauczymy.
15 godzin video – seria 56 tutoriali po 15-20 minut, do oglądania w dowolnym momencie.
Wsparcie na Discordzie – na bieżąco odpowiadamy na Twoje pytania, które mogą się pojawić w trakcie nauki.
Zapisy otwarte, zapraszamy!
Unreal Master to nowoczesny kurs internetowy wsparciem instruktorów na Discordzie
W naszym kursie nie tylko nauczysz się obsługi potężnego narzędzia jakim jest Unreal 5, ale także poznasz kreatywne możliwości, które oferuje. Odkryjesz tajniki projektowania światów, animacji postaci, tworzenia realistycznych tekstur oraz optymalizacji. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym programistą, grafikiem czy miłośnikiem gier, ten kurs pozwoli Ci rozwijać swoje umiejętności i przenieść Twoje pomysły na ekran w formie wciągającej gry komputerowej.
Dołącz do nas i stwórz razem z nami swoje pierwsze arcydzieło w świecie Unreal Engine 5!
56 lekcji video
po 15-20 minut każda
DOSTANIESZ W SUMIE 15 GODZIN NASZYCH TUTORIALI!
Wielka społeczność
twórców gier
OD 10 LAT POTĘGA OBRAZU WYKSZTAŁCIŁA SETKI OSÓB PRACUJĄCYCH W GAMEDEVIE.
Wsparcie na Discordzie
DOSTANIESZ ODPOWIEDŹ NA KAŻDE SWOJE PYTANIE!
Chcesz tworzyć własne gry komputerowe
Dzięki tysiącom gotowych assetów, w tym wielu darmowych lub bardzo tanich, Unreal Engine 5 pozwoli Ci stworzyć pierwszą, w pełni funkcjonalną grę bez konieczności nauki programowania.
Lubisz uczyć się ze wsparciem instruktora
Kursy Potęgi Obrazu to coś więcej niż seria filmów. To przede wszystkim codziennie wsparcie na Discordzie, odpowiemy na każde Twoje pytanie!
Szukasz sposobu na wyróżnienie się na rynku pracy
Na rynku jest tysiące osób poszukujących pracy w concept arcie, ilustracji czy animacji, ale niewiele osób może pochwalić się praktyczną znajomością Unreala. To będzie bardzo ważny punkt w Twoim CV, który wyróżni Cię spośród innych osób aplikujących na to samo stanowisko.
Program
Potrzebujesz o tym porozmawiać? Zadzwoń na +48 739 038 640 lub napisz na potegaobrazu@brave.courses 🙂
Wprowadzenie
- instalacja silnika Unreal Engine
- nawigacja w viewporcie i modyfikacja okien edytora
- skróty klawiszowe ułatwiające pracę
- tworzenie nowego projektu
- podstawowe rodzaje obiektów 3D dostępne w silniku
- tworzenie nowego levelu
- tworzenie prototypu mapy
- Instalowanie nowych assetów do gry ze sklepu Epic Games Marketplace
- poznanie różnych rodzajów widoków w 3D viewport levelu
- Siatki statyczne - Static Mesh Editor, przypisywanie materiałów i kolizje statycznych obiektów 3D
- Stworzysz nowy projekt w silniku Unreal Engine
- Potrafisz nawigować w oknach silnika
- Potrafisz dostosować edytor Unreal Engine do swoich potrzeb
- Stworzysz nowy level
- Znasz podstawowe obiekty, które można umieścić w grze
- Wiesz jak edytować elementy levelu - przesuwać je i modyfikować
- Znasz podstawowe skróty ułatwiające pracę w silniku
- Stworzysz prototyp mapy i ją przetestujesz
- Instalacja silnika Unreal Engine
- Instalacja assetów do tworzenia map w grze
- Stworzenie testowego prototypu levelu
Level Design
- etapy projektowania nowego levelu w grze
- tworzenie konceptu nowej mapy
- projektowanie mapy przy wykorzystaniu elementów modułowych
- ustawianie domyślnej mapy projektu
- opcje ułatwiające umieszczanie obiektów na mapie
- tworzenie mapy za pomocą Block Design dzięki podstawowym obiektom 3D
- podmiana tymczasowych obiektów 3D na gotowe modele
- praca z wieloma obiektami na mapie jednocześnie
- praca z gotowymi assetami
- pivot - modyfikacja centralnego punktu obiektu 3D w celu ułatwienia pracy z modelem
- dobre praktyki związane z budowaniem levelu
- dopracowanie wyglądu mapy za pomocą małych modeli
- dodawanie realizmu tworzonej przestrzeni za pomocą dostępnych assetów
- Znasz etapy konieczne do zaprojektowania i wykonania levelu w grze
- Wykorzystasz Block Design - projektowanie za pomocą podstawowych obiektów dostępnych w silniku
- Podmienisz placeholdery - tymczasowe obiekty - na gotowe modele 3D
- Wykorzystasz rozmaite możliwości silnika, które przyśpieszają pracę przy tworzeniu mapy
- Wykorzystasz rozmaite możliwości silnika, które przyśpieszają pracę przy tworzeniu mapy
- Stworzysz i dopracujesz swój pierwszy level
- Stworzenie pierwszego levelu gry opartego na zamkniętej przestrzeni przy wykorzystaniu gotowych assetów.
- Wymodelowanie pierwszego pomieszczenia swojego projektu z bloczków.
- Podmiana bloczków pierwszego pomieszczenia projektu na gotowe assety
- Dokończenie tworzenia pomieszczeń
- Dopracowanie levelu pod kontem modeli
Światło
- Wiesz w jaki sposób i jakiego rodzaju światła możesz użyć w silniku Unreal Engine
- Potrafisz określić wpływ elementów oświetlenia na wydajność swojej gry
- Dodasz swojej pierwszej mapie odpowiedniego klimatu dzięki wykorzystaniu świateł
- Oświetlenie pierwszego levelu
Materiały
- Dowiesz się czym jest materiał i tekstura i w jaki sposób je wykorzystywać
- Stworzysz własne materiały i ich instancje, oraz przypiszesz je do obiektów na mapie
- Stworzenie materiałów do wykorzystania na mapie swojego levelu
- Stworzenie nowego materiału dla czaszki
- Dokończenie materiału czaszki, stworzenie materiału węgli i jego instancji.
Fizyka
- Wiesz w jaki sposób dodać dynamiki obiektom podczas gry dzięki wykorzystaniu fizyki
- Ustawisz modele 3D na mapie w sposób losowy dzięki symulacji
- Umożliwienie graczowi na wchodzenie w interakcje z elementami otoczenia dzięki wykorzystaniu fizyki
- Umieszczenie na sceie obiektów podlegających fizyce.
Blueprinty
- Znasz podstawy dotyczące Blueprintów - w jaki sposób je tworzyć i do czego stosować
- Wykorzystasz klawiaturę do wywoływania zaprojektowanych przez siebie w Blueprincie interakcji
- Zaprojektowanie mechaniki pozwalającej na otwieranie i zamykanie przez gracza drzwi, oraz znalezienie klucza umożliwiającego ich otwarcie
- Skopiowanie Player Character Blueprint i przypisanie nowego pliku w ustawieniach projektu.
- Stworzenie "gry w olbrzymi bilard"
- Stworzenie Blueprintu otwierania drzwi.
- Wyświetlenie Widgetu "Press E".
- Przypisanie graczowi Variable HasKey i stworzeniu Blueprintu zamkniętych drzwi.
- Stworzenie Blueprintu klucza; zad. dodatkowe: dodanie dźwięku do Blueprintu.
Landscape
- Stworzysz koncept nowego levelu z otwartą przestrzenią.
- Wymodelujesz teren mapy i pomalujesz go stworzonym przez siebie materiałem imitującym środowisko naturalne.
- Wymodelujesz teren mapy i pomalujesz go stworzonym przez siebie materiałem imitującym środowisko naturalne.
- Uzupełnisz mapę roślinnością, skałami i różnego rodzaju małymi assetami tworząc niepowtarzalny świat dla swojego gracza.
- Nauczysz się w jaki sposób sprawdzić swoją mapę pod kontem wydajności i ewentualnych problemów.
- Stworzenie otwartej przestrzeni - drugiego levelu gry, dzięki wykorzystaniu modelowania terenu, własnych materiałów, modeli imitujących roślinność i innych elementów środowiska naturalnego.
- Koncept nowej mapy.
- Stworzyć Landscape w nowej mapie.
- Modelowanie i malowanie terenu.
- Dodać Foliage do terenu.
Dopracowanie warstwy wizualnej
- Wiesz jak ulepszyć działanie swojego levelu dzięki wykorzystaniu Volumes - elementów zmieniających konkretny obszar mapy
- Stworzysz obiekt pozwalający na przeniesienie gracza z jednego levelu do drugiego
- Potrafisz zmienić naturalne światło, wygląd odległej przestrzeni, chmur, mgły i innych elementów atmosfery w celu stworzenia oryginalnego klimatu swojej gry.
- Znasz narzędzia pozwalające na dopracowanie i ujednolicenie wygląd wszystkich leveli w swojej grze.
- Umieszczenie Trigger Volume w celu przejścia do następnego levelu I uzupełnienie mapy innymi Volume'ami
- Ustawienie oświetlenia na mapie poprzez wykożystanie Environment Light Mixer.
- Ustawić Post Process Volume na obu mapach swojej gry i dostosować ich wygląd.
- Stworzyć decal i umieścić na mapie.
- Stworzenie znaku kierującego do miejsca przeładowania leveli.
Postaci i Animacja
- Stworzenie podstawy w postaci Blueprintu Postaci i Blueprintu Animacji dla niegrywalnej postaci, która stanie się przeciwnikiem dla gracza.
- Stworzyć Blueprint NPCa
- Stworzenie Blend Space Idle - Jog I modyfikacja animacji
- Stwórz Animation Blueprint
Sztuczna Inteligencja
- Dowiesz się co jest potrzebne do zaprojektowania sztucznej inteligencji decydującej o zachowaniu niegrywalnych postaci w grze.
- Poznasz Drzewa Zachowań, to jaką kierują się logiką i wszystkie komponenty, które skłądają się na system podejmowania przez sztuczną inteligencję decyzji.
- Zaprojektujesz zachowanie niegrywalnej postaci, które pozwoli na patrolowanie twojego levelu, spostrzeganie gracza i podążanie za nim.
- Stworzenie sztucznej inteligencji dla niegrywalnej postaci wroga, pozwalającej na jej samodzielne poruszanie się po mapie, wykrywanie obecności gracza i podążanie za nim.
- Stworzenie tasku wybierającego losową lokację i zaprojektowanie drzewa zachowań umożliwiającego przemieszczanie się losowo po mapie.
- Ustawienie Perception System dla gracza i NPCa, zmiana animacjo w zależności od prędkości w AnimBP
- Nowe serwisy Find Player i Change Speed, sekwencja podążania za graczem i zmiana rotacji NPC
Mechanika walki
- Zagłębisz się bardziej w tematykę animacji, co pozwoli ci na wykorzystywanie ich na potrzeby tworzonej mechaniki walki
- Dowiesz się jak wywołać animacje w Blueprintach, dzięki czemu stworzysz ciąg reakcji umożliwiających atakowanie, przyjmowanie obrażeń i śmierć postaci na mapie.
- Nauczysz się w jaki sposób skutecznie testować projektowane przez siebie zachowania, odnajdować problemy i rozwiązywać je, w celu ulepszenia tworzonej przez siebie mechaniki.
- Podstawowa mechanika walki pozwalająca graczowi na atakowanie, zadawanie obrażeń i eleminowanie przeciwników, oraz analogiczną odpowiedź niegrywalnych postaci, opartą na podejmowaniu przez nie decyzji dzięki sztucznej inteligencji.
- Ściągnięcie Serath i ustawienie jej w Blueprincie gracza
- Input Attack w ustawieniach, nowy Anim Montage ataku gracza, Slot "DefaultSlot" w Anim Blueprint gracza, w Player BP wywołanie Montage ataku.
- Notify w Montage ataku gracza, zaprojektowanie zadawania obrażeń w Blueprincie.
- 2x Montage dla Khaimery, "DefaultSloty" w jej AnimBlueprint, zmienna Health i Damage w NPC_BP.
- Zaprojektowanie animacji obrażeń i śmierci w NPC_BP.
- Zaprojektowanie ataku NPC
- Zaprojektowanie obrażeń i śmierci gracza.
- Umieszczenie w drzewie zachowań ataku NPCa I udoskonalenie mechaniki.
- Wprowadzenie poprawek w mechanice i AI Perception NPCa
Fizyka Postaci
- Stworzysz kolizję dla postaci w swojej grze.
- Dowiesz się w jaki sposób użyć narzędzia Cloth i kości szkieletu w celu animowania elementów postaci za pomocą fizyki.
- Udoskonalisz wygląd swojej gry, dodając jej dynamiki podczas poruszania się postaci po mapie.
- Dopracowanie wyglądu postaci w grze dzięki modyfikacji ich kolizji i zanimowaniu niektórych ich komponentów za pomocą fizyki.
- Physics asset dla postaci gracza i wroga.
- Symulacja materiału na postaci Khaimery
- Zasymulowanie fizyki na kościach na postawie Khaimery, nowy task z Montage, poprawienie mechaniki walki.
Efekty specjalne i dźwiękowe
- Poznasz efekty cząsteczkowe i nauczysz się w jaki sposób używać ich w silniku
- Dodasz do swojej gry muzykę i efekty dźwiękowe, które ubogacą doświadczenie gracza
- Postawisz przed swoim graczem wyzwanie w postaci bossa opartego na wcześniej tworzonych wrogach
- Stworzysz zakończenie gry
- W pełni działająca, prosta gra, zawierająca wszystkie podstawowe elementy takie jak: zanimowane postaci, interakcja z otoczeniem, dopracowane wizualnie mapy, mechanika walki, przejścia między levelami, efekty dźwiękowe i wizualne.
- Dodanie dźwięków do levelu i dla postaci w walce.
- Stworzenie Child Blueprint bossa i odpowiednia modyfikacja, dodanie zakończenie do przedmiotu czaszki - poszukiwanego artefaktu.
Wydajność
- Poznasz sposoby na optymalizację grafili w silniku Unreal Engine
- Ulepszysz wydajność swojej gry dzięki wykorzystaniu najnowszych metod optymalizacji w silniku Unreal Engine 5
- Bardziej wydajna, optymalna i płynnie działąjąca wersja twojej gry
- Dodanie LODów do Static Meshy, Skeletal Meshy i Particli. Użycie Merge Actors Tool do łączenia obiektów na scenie.
Menu
- Nauczysz się w jaki sposób korzystać Widget Blueprints w celu stworzenia menu do gry.
- Stworzenie dwóch Widgetów menu I podłączenie ich pod nowy level i Blueprint gracza. Przy zakończeniu gry powrót do levelu z menu.
- Menu umożliwiające rozpoczęcie gry, pauzę, powrót do gry i jej zakończenie.
Build
- Dowiesz się co jest konieczne, aby spakować stworzoną przez siebie grę.
- Sprawdzisz swoją grę pod kontem ewentualnych błedów.
- Stworzysz swojego pierwszego Builda - gotową wersję gry, którą będziesz mógł zademenstrować każdemu, nawet jeżeli nie posiada on zaistalowanego silnika Unrel Engine.
- Gotowy Build gry - kompletna gra, do której uruchomienia nie jest konieczny silnik Unreal Engine.
Eleonora Matusiak
Grafik 3D, Unreal Engine Generalist, freelancer.
Przygodę z tworzeniem gier komputerowych rozpoczęła 9 lat temu jako modelarz 3D pracując przy niezależnych projektach takich jak Scamper, czy Archer: The Witch’s Wrath i kierując w nich
zespołami artystów jako team lider.
Początkowo tworząc modele i postaci do gier, rozwinęła swoje
umiejętności w kierunku szeroko pojętej obsługi silnika Unreal Engine.
Absolwentka kursów Potęgi Obrazu dla Koncept Artystów.
Pracowała w Image Power przy takich tytułach jak Ambulance Symulator, Archery Tournament, czy Dieselpunk Wars.
Super, że chcesz się uczyć z nami!
14-dniowa gwarancja
Masz prawo rezygnacji do 14 dni od zakupu. Możesz powiedzieć, że to jednak nie dla Ciebie lub nie masz czasu na szkolenie, a my zwrócimy Ci 100% wpłaconych pieniędzy, w ciągu 3 dni roboczych. Niczego nie ryzykujesz. Działamy w zaufaniu.
Nie musisz płacić wszystkiego od razu
Możesz skorzystać z płatności odroczonej przez PayPo i otrzymać dostęp do kursu już teraz, a zapłacić dopiero za 30 dni. Możesz również rozłożyć płatność na kilka rat.
Kurs może opłacić Twój pracodawca
Wielu kursantów wybiera finansowanie z budżetu firmy. Napisz na potegaobrazu@brave.courses jeśli potrzebujesz faktury proforma. Dla zespołów liczących ponad 3 osoby oferujemy dodatkowy rabat.
BLACK FRIDAY -50%
Możesz skorzystać z PayPo i odroczyć płatność o 30 dni lub rozłożyć na kilka rat. Cena brutto, z 23% VAT (otrzymasz fakturę).
MASTER 50% TANIEJ